W praktyce

Kiedy warto tworzyć kreatywne ogłoszenia o pracę?

Kiedy warto tworzyć kreatywne ogłoszenia o pracę?
Michal Karas

Kreatywne ogłoszenia o pracę to forma, po którą coraz częściej sięgają HR-owcy. Proces rekrutacji stanowi podstawę, na której wznoszą się filary employer brandingu, a i niektóre stanowiska aż proszą się o nietypowe ogłoszenie

Szukający pracy szukają konkretnych wymogów, rekruterzy poważnych kandydatów. To standardowe podejście można jednak przełamać. Ogłoszenia o pracę wcale nie muszą – a wręcz nie powinny – być szablonowe i nudne. Banalność niestety ma tendencję do zanikania w przestrzeni Internetu i zwłaszcza przy stanowiskach o niskiej podaży chętnych warto o nich zawalczyć. Czy jednak kreatywne podejście jest uniwersalnym sposobem na przyciąganie pracowników? Dlaczego warto go wykorzystywać?

Wyróżnij się

Niesztampowy proces rekrutacji stał się przedmiotem zainteresowania wielu firm. W sieci można obecnie znaleźć cały szereg artykułów sławiących potęgę i efektywność nowatorskich sposobów zdobywania pracowników. Popularny ostatnio ambient znalazł swoje zastosowanie nie tylko w marketingu, lecz również w HR. Kreatywne ogłoszenia o pracę mają za zadanie przyciągnąć większą liczbę odbiorców i wyróżnić się na tle konkurencji. Dzięki takim działaniom firma zyskuje także szansę na wzrost popularności w mediach społecznościowych.

Jak tworzyć kreatywne ogłoszenia o pracę?

Aby ogłoszenie o pracę przyciągnęło wielu kandydatów, musi być przede wszystkim szczere. Liczy się tu nuta humorystyczna, czasem może być nawet nieco ironiczna. Warto zadbać o odpowiednią oprawę graficzną contentu, ponieważ atrakcyjna redakcja tekstu to pierwsza właściwość przyciągająca wzrokowców przeglądających setki ofert pracy.

Pomysłowe obwieszczenia z pewnością powinny wpływać na emocje, wykorzystując przy tym język korzyści. Ciekawym rozwiązaniem jest nawiązanie do ogólnie znanych motywów ze świata rozrywki, zwłaszcza, jeśli można je powiązać ze specyfiką branży. Firmy IT, kreując ogłoszenia o pracę, często nawiązują do fantastycznego świata gier komputerowych. Obwieszczenia typu: “rekrutujemy na stanowisko Marketing Wizard” z czarodziejem w tle, czy też “poszukujemy Java Magician” to tylko wybrane przykłady tego typu akcji.

Warto również rozważyć współpracę z działem marketingu. Może on podrzucić kilka ciekawych, chwytliwych haseł reklamowych, których implementacja w ogłoszeniu o pracę nie tylko stanowić będzie oryginalny wyróżnik, lecz także – niczym fraza kluczowa – może zostać skojarzona z daną firmą, pozostając w świadomości odbiorcy na dłużej.

Kiedy po nie NIE sięgać?

Intuicyjnie z pewnością skojarzysz luźniejsze i twórcze ogłoszenia z zawodami kreatywnymi, zdominowanymi przez młodych. Dotyczy to zwłaszcza branż związanych z rozrywką, gdzie nawet przy wysokim stanowisku ciekawe czy frywolne skojarzenie może zostać dobrze przyjęte.

Zawody zaufania publicznego, typu prawnik czy lekarz nie spotkają się ze społeczną aprobatą w przypadku tego typu działań. Specjalizacje te, w przeciwieństwie do związanych z kreatywną informatyką, już w naszej podświadomości kojarzą się z koniecznością ścisłego podążania za skodyfikowanymi dla naszego bezpieczeństwa regułami.

Źródło: Conture

Więcej w W praktyce

monika-toczynska-ikona

Monika Toczyńska: Działalność gospodarcza pod lupą

Anna Chodacka24 lutego 2018
video content

Wideomarketing czy blog firmowy?

Michal Karas22 lutego 2018
5zl

Kobiety wciąż zarabiają mniej. Co dalej?

Michal Karas20 lutego 2018
social media

Pracownik w social media a interes firmy

Michal Karas15 lutego 2018
skok w karierę

Dobry moment na zmianę pracy?

Karol Pisarski5 lutego 2018
inspirujace-kobiety-ikona

Agnieszka Clarey: W kobietach siła!

Anna Chodacka29 stycznia 2018
przepracowana

Presja technologii sprzyja wypaleniu zawodowemu

Ela Prochowicz16 stycznia 2018
pani w aptece

Kto (nie) szuka pracownika ze znajomością języka?

Zofia Kicińska4 stycznia 2018
lotnisko

Jest lepiej, a jednak nie wrócą z emigracji?

Ela Prochowicz27 grudnia 2017