Ciekawostki

Jaki kolor aut dla firmy?

Jaki kolor aut dla firmy?
Michal Karas

Czerwony podkreśla szybkość, srebrny jest neutralny, ale elegancki. Jednak jakie auta są najpopularniejsze na rynku flotowym? W tym roku będą to niebieskie – prognozują eksperci branżowi.

Skąd taka zmiana? Z jednej strony stanie się tak za sprawą samych producentów – czytamy w magazynie Fleet News – którzy już teraz oferują szerokie spektrum barw, z drugiej natomiast przeważą względy praktyczne. Analitycy rynku flotowego zauważają, że samochody w często wybieranym białym kolorze często mają nieco niższą wartość rezydualną, co z kolei przekłada się na miesięczne koszty związane z leasingiem danego pojazdu.

– Biały lub srebrny kolor nadwozia i podstawowe wyposażenie rzeczywiście nadal mocno kojarzą się z samochodami flotowymi. Warto jednak dodać, że trend ten bardzo mocno się zmienił na przestrzeni ostatnich lat. Menadżerowie flot coraz częściej wybierają bardziej charakterystyczne odcienie nadwozia, które pasują swoim stylem do wizerunku firmy, natomiast lista wyposażenia samochodów firmowych z roku na rok staje się coraz bogatsza – ocenia Agata Adamczyk, kierownik działu sprzedaży korporacyjnej wiodącej marki.

Ankieta przeprowadzona przez magazyn „Forbes” odkryła ponadto ciekawą korelację pomiędzy wybieranymi kolorami samochodów a płcią kupującego. Wyniki pokazały, że mężczyźni preferują kolory czerwony, pomarańczowy i czarny – ze względu na ich popularność w samochodach sportowych. Kobiety natomiast wolą odcienie srebra oraz brązów.

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez PPG Industries oraz DuPont, mniej więcej jedna czwarta (24 proc.) właścicieli samochodów preferuje kolor biały. Na drugim miejscu popularności znalazła się czerń (19 proc.), a ostatnie miejsce na podium przypadło lakierowi szaremu (16 proc.).

Oznacza to, że – statystycznie rzecz ujmując – na europejskim rynku samochody w kolorze białym i czarnym stanowią 47 proc. całej sprzedaży, a na pozostałych rynkach około 45 proc. Specjaliści analizujący to zagadnienie podkreślają, że niezależnie od tego, o jakim rynku się mówi – trzy na cztery samochody są białe, czarne, szare lub srebrne.

Źródło: Newsrm.tv

Więcej w Ciekawostki

przyjaciółki

Kto z kim przystaje? Mózgi przyjaciół działają podobnie

Michal Karas8 lutego 2018
15

Julia Maciuszek: Dziewczyna z “Wyspy przetrwania” we francuskim kabarecie!

Aneta Zadroga1 lutego 2018
pani w pieniądzach

Pieniądze szczęścia… coś jednak dają

Magda Nowak31 stycznia 2018
DSC_5643

Znane aktorki za kierownicą Ssang Yong

Aneta Zadroga18 stycznia 2018
diewuszka

Biały szum może poprawiać wyniki nauki

Redakcja Sukces3 stycznia 2018
kupno domu

O co warto spytać dewelopera?

Karol Pisarski15 grudnia 2017
ewolucja

Jesteśmy delikatniejsze od naszych przodkiń

Edyta Nowicka12 grudnia 2017
media-polaryzują

Media polaryzują nas z łatwością – warto to rozumieć

Karol Pisarski29 listopada 2017
biznes1ikonynowe123

Mitsubishi Japan Motors wspiera „Sukces jest Kobietą”

Aneta Zadroga23 listopada 2017