Kobiety Biznesu

Agata Brucko-Stępkowska: Jak została ambasadorką Polskiej Akcji Humanitarnej?

Agata Brucko-Stępkowska: Jak została ambasadorką Polskiej Akcji Humanitarnej?
Michal Karas

Polska Akcja Humanitarna powołała niedawno Ambasadora Biznesowego. Została nim Agata Brucko-Stępkowska. Jej firma sfinansowała właśnie zakup maszyny wiertniczej do budowy studni w Sudanie Południowym, a ona sama zaprasza do PAH-workingu – korzysta z kontaktów biznesowych, aby zaangażować w pomoc inne firmy

Polska Akcja Humanitarna pomaga w wielu miejscach na świecie, niosąc pomoc bez względu na kolor skóry czy wyznanie. Jej głównym celem jest ratunek dla cierpiących w wyniku konfliktów zbrojnych i katastrof naturalnych – tak ratunek przed głodem, jak i chorobami czy brakiem edukacji. Jako swojego Ambasadora Biznesowego powołała Agatę Brucko-Stępkowską, która nie tylko od dawna angażuje się w pomoc najbardziej potrzebującym, ale również wie dużo o pozyskiwaniu pieniędzy na ten cel.

– Nasza organizacja niesie pomoc ludziom, którzy jej najbardziej potrzebują, w miejscach dotkniętych katastrofami naturalnymi i konfliktami zbrojnymi. Jednak do tego konieczne jest wsparcie finansowe – mówi Janina Ochojska, założycielka i prezes zarządu Polskiej Akcji Humanitarnej. – Wierzę, że dzięki nowej formie współpracy z biznesem uda nam się pozyskać jeszcze więcej środków, aby odmienić życie wielu ludzi na całym świecie. Zwłaszcza tam, gdzie bywa ono niewyobrażalnie trudne.

PAH-working

Zadaniem Ambasadora Biznesowego PAH jest promowanie pomocy humanitarnej wśród przedsiębiorców oraz inicjowanie wydarzeń, które przyczynią się do zbierania środków na działania pomocowe.

Agata Brucko-Stępkowska nie ukrywa dumy z powierzonego jej zadania. – Czuję się ogromnie wyróżniona – mówi. – Bardzo utożsamiam się z tym projektem i misją Polskiej Akcji Humanitarnej. To najbardziej rozpoznawalna za granicą polska organizacja charytatywna. Widać tu wielki potencjał, dlatego wierzę, że moje zaangażowanie w środowiskach biznesowych, tzw. PAH-working, przyniesie wymierne efekty.

Ambasador Biznesowy – kim jest?

Agata Brucko-Stępkowska, choć ma dopiero 31 lat, w swoim życiu zawodowym odniosła już wiele sukcesów. Jest założycielką i prezesem przedsiębiorstwa specjalizującego się w doradztwie finansowym – Futuro Finance. W ciągu zaledwie siedmiu lat z czteroosobowej firmy stworzyła spółkę zatrudniającą 220 pracowników.

Jest laureatką wielu nagród gospodarczych. Jej firma została wyróżniona tytułem Finansowej Marki Roku 2016 i 2017, a także znalazła się w pierwszej trójce liderów branży doradztwa finansowego w Polsce.

Aby spełnić swoje marzenie o pomaganiu innym, Agata Brucko-Stępkowska założyła Fundację Czynów Szlachetnych. Koncentruje się ona na rozwoju młodych talentów i tworzeniu przestrzeni sprzyjającej rozwojowi dzieci oraz młodzieży. Wspiera również wszelkie działania, które pomagają ratować życie, rozwijają kulturę, sztukę oraz rozwiązują bieżące problemy, wynikające z katastrof i klęsk żywiołowych.

Pomoc mierzona litrami

Agata Brucko-Stępkowska aktywnie wspiera Polską Akcję Humanitarną. Jej firma sfinansowała właśnie zakup maszyny wiertniczej służącej do budowy studni w Sudanie Południowym. Dzięki niej PAH będzie sprawniej budować studnie dla potrzebujących dostępu do wody pitnej społeczności w tym kraju. Koszt sprzętu to około 41 tys. USD. Prezes Fundacji Czynów Szlachetnych ma nadzieję, że inwestycja stanie się impulsem do działania i przykładem dla innych przedstawicieli biznesu.

??????????????????????????

Sudan – Maciej Moskwa / PAH

– To ważne, abyśmy zdali sobie sprawę, że ponosimy społeczną odpowiedzialność nie tylko za to, co dzieje się na naszym podwórku – mówi Agata Brucko-Stępkowska. – Biznes ma obowiązek edukować, aktywizować do działania, wspierać wartościowe inicjatywy, otwierać oczy, zauważać problem i wytykać go palcem. Mówi się, że altruizm to najsubtelniejsza forma egoizmu. Coś w tym jest. Żadne uczucie nie może się równać z tym, jaką radość odczuwa się pomagając innym – dodaje.

Wcześniej Fundacja Czynów Szlachetnych z Agatą Brucko-Stępkowską na czele udzieliła wsparcia Małemu Samurajowi – wrocławskiej organizacji, która propaguje aktywny tryb życia i wiedzę o innych kulturach, opierając się na japońskiej sztuce walki aikido. Nowy ambasador Biznesowy PAH angażuje się też w inne inicjatywy charytatywne. Niedawno wzięła udział w aukcji podczas koncertu zorganizowanego na rzecz podopiecznych Przylądka Nadziei. Wylicytowała wówczas skrzypce z autografem George’a Michaela, przeznaczający 190 tys. złotych na pomoc wrocławskiej fundacji.

Źródło: Polska Akcja Humanitarna

Więcej w Kobiety Biznesu

IMG_2041ok

Twarze HoReCa: Hotel to nie tylko ściany, ale i ludzie!

Ela Makos3 grudnia 2017
IMG_1800okbw

Twarze HoReCa: Malwina Tołwińska-Miś – Nawet najtrudniejsze negocjacje zakończone sukcesem dają siłę!

Ela Makos23 listopada 2017
Aleksandra-Gaca

Aleksandra Gaca: Polska architektka tkanin

Sylwia Cukierska26 września 2017
026[1]

Twarze HoReCa: Joanna Preisner – Tu każdy maluszek poczuje się jak VIP

Ela Makos24 września 2017
MBŁ

Monika Bienias-Łocheńska: Chcę pobudzić w kobietach ich energię!

Ela Makos13 sierpnia 2017
_DSC1441

Twarze HoReCa: Klaudia Babiej – „Aby osiągnąć sukces, nie można się wahać”

Ela Makos21 lipca 2017
Katarzyna_Witkowska

Katarzyna Witkowska: Przełamać stereotyp męskiej branży

Ela Makos26 czerwca 2017
Aditi-Wanchoo

Aditi Wanchoo: Technologią zwalcza niewolnictwo

Michal Karas7 czerwca 2017
wioletta-bryg-kopia

Wioletta Bryg: W krainie Slow Spa

Ela Makos14 maja 2017